اجرایی کردن آزادراه چالوس-رامسر؛ یک ضرورت
- شناسه خبر: 7021
- تاریخ و زمان ارسال: 25 تیر 1402 ساعت 22:50
- نویسنده: روزنامه آرمان امروز
![آزادراه چالوس و رامسر](https://www.armandaily.ir/wp-content/uploads/2023/05/27-19-32-15-6088277711216.jpg)
آرمان امروز : ترافیک سرسام آور هم اکنون غرب مازندران بعد از راه اندازی آزادراه تهران – شمال به مرحله بحران خواهد رسید که ضروری است دولت با اقدام جهادی آزادراه چالوس – رامسر را که طرح آن در هیات دولت مصوب شده هرچه زودتر عملیاتی کند. آزادراه چالوس – رامسر ادامه آزادراه تهران- شمال بوده که با ساخت آن بسیاری ازچالشهای مربوط رفع میشود، هیات دولت مهر سال گذشته با تأمین مالی این طرح ملی موافقت کرد. آزادراه تهران – شمال چهار قطعه دارد، قطعه اول و چهارم در سالهای گذشته و قطعه دوم آن روز پنجشنبه پانزدهم تیر به دست مبارک رییس جمهور به بهره برداری رسید و همزمان رییس دولت سیزدهم علمیات ساخت قطعه سوم این آزادراه واقع در استان مازندران را صادر کرد تا با برداشتن آخرین گام جهادی در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از این محور ملی باشیم. دولت مردمی سیزدهم با افتتاح قطعه دوم آزادراه تهران – شمال و کلنگ زنی قطعه سوم این محور آزادراهی کشور در واقع فصل امید بهره برداری این محور ملی را با هدف پاسخگویی به مطالبات دیرینه مردم منطقه و کشور گشوده است. هیات دولت در جلسه بیست و هفتم مهر به منظور تسریع در آغاز عملیات اجرایی فرآیند تأمین مالی پروژه آزادراه چالوس- رامسر، با صدور مجوز به وزارت راه و شهرسازی برای انعقاد قرارداد با “شرکت احداث، نگهداری، بهره برداری و انتقال آزادراه چالوس – رامسر” به سهامداری کنسرسیوم بانکهای مسکن، ملی، ملت، تجارت، صادرات، سینا، کارآفرین و گروه کاپداج (شامل شرکتهای پرلیت، استراتوس، جهان پارس، آبادراهان پارس و دیداس) موافقت کرد.
گشایش قطعه دوم و آغاز عملیات قطعه آزادراه تهران – شمال، بار دیگر این سووال را در اذهان شهروندان غرب مازندران مطرح کرده که آیا مسوولان امر به فکر پیامدهای بعد از راه اندازی آزاد راه تهران – شمال در غرب مازندران هستند که چه مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت؟ زیرساخت های شهرهای غرب مازندران از جاده گرفته تا سواحل و منابع عمومی شامل برق، آب، گاز ومخابران فقط برای جمعیت بومی تعریف شده و پاسخگوی اکنون جمعیت شناور در منطقه نیست. برخی از شهروندان معتقدند درصورت فراهم نشدن زیرساخت های جاده ای، سریز میلیون ها جمعیت بعد از راه اندازی آزاد راه تهران – شمال برای غرب مازندران فاجعه خواهد بود. هم اکنون رنج ترافیک ناشی از حضو میلیونی مسافران و گردشگران ، شهرستان غرب مازندران نور، نوشهر ، چالوس ، کلاردشت، عباس آباد،تنکابن و رامسر گلافه کرده است به طوری که در برخی از روزها برای تردد بین دو شهرستان یا داخلی شهری علاوه بر مشکلات روحی و روانی ناشی از آن ساعت ها وقت اتلاف بشود. نکته دیگر این که شهروندان بر آن تاکید دارند پیامد های اجتماعی حضور دهها میلیونی مسافران و گردشگران بعد از راه اندازی کامل آزاد راه تهران – شمال است که هم اکنون باید برای این مهم نهادهای مربوط باید کارگروه ویژه ای را تشکیل بدهند. اهالی منطقه غرب مازندران طی سال های متمادی ده ها سوال از کمبودها و نیازهای منطقه از جمله این مورد نیز درخواست های متفاوت از مسوولان اداور گذشته داشتند که متاسفانه بی پاسخ مانده و یا این درخواست ها به دلایل فرآیند اداری رها شده است تا این که دولت مردمی سیزدهم از آغاز فعالیت اینگونه چالش های اساسی را در استان های کشور از جمله غرب مازندران رصد و مورد توجه ویژه قرار داده است. در این راستا ، دولت مردمی سیزدهم برای این پروژه مهم زیرساختی آزاد راه چالوس – رامسر در بودجه ۱۴۰۱ ردیف اعتباری در نظر گرفته تا اهالی منطقه طعم شیرین تصمیم جهادی را بچشند و روز به روز به حل مشکلات عدیده ای این منطقه امیدوارتر شوند./ ایرنا